Täyttämäällä alla oleva lomake

Jäsenyyden tila

* merkityt ovat pakollisiakenttiä

Klikkaa tästä lukeaksesi jäsenrekisterin tietosuojaselosteen⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Tietoa meistä

Hyvä Lounais-Hämeen mehiläishoitajien Uusi jäsen

Tervetuloa mukaan yhdistyksemme toimintaan!

Toivoimme että Lounais-Hämeen mehiläishoitajista muodostuu sinulle kotipesä, jonka jäsenenä saat hyviä tarhaajaystäviä ja koet osallistumisesi yhdistyksen toimintaan antoisaksi.

Olipa tavoitteesi omaksi ja ympäristösi iloksi tapahtuva harrastushoito tai elinkeinollinen mehiläistalous aina ammattiin saakka, on toimintasi paikallisyhdistyksessämme aina yhtä arvokasta.

Yhdistyksessämme on n.70 jäsentä ja toiminta-alueena on nimen mukaan Lounais-Hämeen alue. Vuonna 2010 yhdistyksemme vietti 40 – vuotisjuhlaa. Toiminta-alueen raja ei suinkaan ole tarkka, vaan olet tervetullut Lounais-Hämeen mehiläishoitajien jäseneksi, vaikka asuinpaikkasi olisi muuallakin.

Lounais-Hämeen mehiläishoitajien toimintaan kuuluvat kerhoillat, retket ja koulutustapahtumat. Yhdistyksellämme on kotisivusto.

Jonka osoite on http://www.lounais-hameenmehilaishoitajat.net , josta löydät tietoa tapahtumista, yhteyksistä, sekä mehiläisistä ja hunajaan liittyvistä asioista.

Kokoonnumme kerhoiltoihin ja omiin tapahtumiimme eri puolilla toiminta-aluettamme.

Teemme myös retkiä ja järjestämme kesätapahtumia yhdessä naapuriyhdistysten kanssa.

Tietoa yhdistyksemme seuraavista tapahtumista on luettavissa internet sivuiltamme ja Facebookista.

Uusien jäsenten peruskurssin aloitamme myös kesän kynnyksellä.

Kaikkiaan Suomessa toimiviin mehiläishoidon paikallisyhdistyksiin kuuluu lähes 1800 jäsentä eli arviolta 75 % Suomen mehiläishoitajista.

Paikallisyhdistykset ovat Suomen Mehiläishoitajain Liiton jäseniä ja tärkeimmät jäsenetusi ovat: Mehiläinen lehti, oikeus käyttää Kuningatar – tuotemerkkiä, joutsenlippumerkkiä ja hunajan menekinedistämismateriaaleja, erilaiset oppimateriaalit jäsenetuhintaan, sekä tuotevastuu-, vastuu- ja oikeusturvavakuutus Pohjola Yhtiössä.

Voit olla joko varsinainen jäsen, jolloin jäsenmaksusi on n.79 euroa.

Läheisesi voi olla myös yhdistyksen perheenjäsen, jolloin jäsenmaksu on (10 €) vain paikallisyhdistyksen maksu. Perhejäsen saa osallistua yhdistyksen tapahtumiin jäsenenä.

Koska yhdistyksemme on rekisteröity yhdistys, meillä ovat myös toimintaa ohjaavat säännöt. Sääntöjen mukaan pidämme alkuvuodesta Lounais-Hämeen mehiläishoitajien vuosikokouksen. Vuosikokouksessa mm. suunnittelemme toimintaamme ja käymme läpi edellisen vuoden toiminnan.

Kun huomaat kuinka kiinnostavaa yhdistyksemme toiminta on, sinulle löytyy aloittavanakin tarhaajana varmasti tilaa ja mahdollisuuksia toimia myös tällä sektorilla. Sitä paitsi vuosikokouksissa on aina myös hyödyllistä tarhausasiaa.

Myös me kokeneemmat mehiläishoitajat muistamme, että meilläkin on ollut joskus ensimmäinen mehiläispesä ja monet kysymykset ovat askarruttaneet mieltämme.

Mehiläishoidossa kaikki kysymykset ovat hyviä kysymyksiä ja ansaitsevat asiallisen vastauksen.

Aina tulee myös kysymyksiä, joihin ei (vielä) vastausta ole olemassakaan.

Jos sinulla on paikallisyhdistyksen toimintaan tai mehiläishoitoon liittyviä paikallisia kysymyksiä, soita tai laita sähköpostia meille.